20.9.21

Jakie 9 modlitw, powinien znać każdy katolik? (oprócz Ojcze Nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu i Wierzę)

 


W dzisiejszym wpisie, możecie przeczytać o wybranych przeze mnie z kilku modlitewników dziewięciu modlitwach, które powinien znać każdy przeciętny katolik. Są to inne modlitwy niż absolutnie podstawowe: Ojcze Nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu i Wyznanie wiary. Ciekawa jestem, czy znacie je wszystkie?

Dziewięć może się wydawać, że to dużo, ale jestem pewna, że większość z Was odmawia te wszystkie modlitwy codziennie, nawet nie zastanawiając się nad tym.


Modlitwa pierwsza
Komunia Święta Duchowa

"Jezu mój, wierzę, że jesteś tu obecny w Najświętszym Sakramencie. Miłuję Cię nade wszystko i pragnę Cię posiadać w duszy mojej. Ponieważ w tej chwili nie mogę Cię przyjąć sakramentalnie, proszę przyjdź przynajmniej duchowo do serca mego. Łączę się z Tobą tak, jakbym faktycznie Cię posiadała. Nie pozwól, abym kiedykolwiek rozłączyła się z Tobą."

"Jezu, wierzę, że jesteś obecny w Najświętszym Sakramencie. Miłuję Cię i pragnę Ciebie. Przyjdź do serca mego. Łączę się z Tobą; nie oddalaj się już ode mnie." 

"Przyjdź, mój Jezu, przyjdź, o kochany Jezu, do mojej duszy; przyjdź i ugaś moje pragnienie; przyjdź i uświęć moją duszę. Przyjmuję Cię do serca mego, o Jezu, nie dozwalaj mi nigdy oddalić się od Ciebie. Amen."

Po więcej informacji o tej modlitwie, zajrzyj do tego wpisu: Jak przyjąć Komunię Świętą Duchowo?


Modlitwa druga
Akt Ofiarowania

"O Boskie Serce Pana Jezusa, ofiarują ci przez Serce Niepokalane Najświętszej Maryi Panny, wszystkie modlitwy i sprawy, prace i krzyże dnia dzisiejszego. Łączę je z tymi wszystkimi intencjami w jakich Ty sam za nas na ołtarzu się ofiarujesz. Ofiaruję Ci je za Ojca Świętego N., za Kościół Święty, za nawrócenie grzeszników i za wszystkie intencje na dzień dzisiejszy wyznaczone. Nic nie chcę dnia dzisiejszego uczynić, co by nie było dla samej miłości Twojej i zbawienia mego. Pragnę też zyskać wszystkie odpusty, jakich dzisiaj dostąpić mogę i ofiaruję je za ... (dusze w czyśćcu). Amen."


Modlitwa trzecia
Akty Strzeliste

"Jezus Maryja Józef - ratujcie dusze!"

"Bóg mój i wszystko moje."

"Najsłodsze Serce Jezusa mojego, spraw, niech Cię coraz więcej miłuję."

"Jezu, Maryjo, Józefie, Wam serce i duszę oddaję."

"O Maryjo bez grzechu pierworodnego poczęta, módl się za nami, którzy się do Ciebie uciekamy."

"Boże, bądź miłościw mnie grzesznemu."

"Najświętsze Serce Jezusa, zmiłuj się nad nami!"


Modlitwa czwarta
Okolicznościowe w ciągu dnia

Przed każdą pracą

"Wszystkie sprawy nasze, prosimy Cię Panie, natchnieniem Twoim uprzedzaj, a pomocą wspieraj, aby wszelka modlitwa i praca nasza od Ciebie się poczynała, i przez Ciebie się kończyła. Przez Chrystusa Pana Naszego. Amen."

Przed jedzeniem

"Błogosław Panie Boże, nas i te dary, które z Twojej łaski spożywac mamy, abyśmy Cię chwalili. Przez Chrystusa Pana Naszego. Amen."

Po jedzeniu

"Dziękujemy Tobie, Wszechmogący Boże, za wszystkie dobrodziejstwa Twoje i za ten pokarm. Bądź błogosławiony w darach Twoich i we wszystkich dziełach Twoich, który żyjesz i królujesz na wieki wieków. Amen."


Modlitwa piąta
Akt skruchy

"O Mój Boże, żałuję mocno z całego serca za wszystkie grzechy moje. Żałuję za nie z całego serca nie tylko dlatego, żem na piekło zasłużył, ale przede wszystkim żałuję za to, żem przez to Niebo utracił, na potępienie zasłużył, i że stałem się przyczyną gorzkiej Męki i Śmierci Najmilszego Syna Twego Jezusa Chrystusa. Postanawiam się poprawić i proszę Cię, o Boże, o przebaczenie. Amen."

7 Psalmów pokutnych: Pslam 6, Psalm 31, Psalm 37, Psalm 50, Psalm 101, Psalm 119, Psalm142


Modlitwa szósta
Do Matki Bożej

Pod Twoją Obronę, 

Witaj Królowo, 

Różaniec, 

Godzinki o Niepokalanym Poczęciu NMP, 

Nabożeństwo 3 Zdrowaś Maryjo,

i wiele, wiele więcej...


Modlitwa siódma
Do Świętych Aniołów

Do Anioła Stróża:

"Aniele Boży Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój, rano wieczór we dnie w nocy, bądź mi zawsze ku pomocy, strzeż mnie od wszelkiego złego i zaprowadź do Królestwa Niebieskiego. Amen"

"Aniele Boży Stróżu mój, mnie Tobie z Opatrzności Bożej poleconego, racz dnia dzisiejszego strzec, rządzić, bronić i do żywota wiecznego doprowadzić. Amen"

Do Świętego Michała Archanioła:

"Święty Michale Archaniele! Wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha, bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen."


Modlitwa ósma
Do Świętych

Do Świętego Patrona:

"Święty N., którego imię noszę, Patronie mój najmiłościwszy, Twojej opiece w szczególniejszy sposób dzisiaj się polecam i proszę Cię, abyś mnie swoim wstawiennictwem przed Bogiem wspierał i ratował we wszystkich potrzebach moich i wyjednał mi łaskę wiernego naśladowania cnót Twoich. Spraw to o drogi mój Patronie, abym Bogu dochował wierności pośród wszelkich przygód tego życia i zasłużył sobie na łaskę szczęśliwej śmierci. Amen."


Modlitwa dziewiąta
Za Dusze Czyśćcowe

"Wieczny odpoczynek racz im dać Panie, a światłość wiekuista niechaj im świeci, niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen"


Modlitewniki, z których korzystałam:

1. "Missa Tridentina" Wydawnictwo Gerardinum

2. "Te Deum Laudamus" Wydawnictwo Te Deum

3.  "Matka według serca Bożego" ks. Jan Berthier, Nihil obstat 1928 r.


Napiszcie mi, czy o czymś zapomniałam? Są jeszcze inne modlitwy, które uważacie za podstawowe?

Pozdrawiam Was serdecznie,
z Panem Bogiem!
Magdalena

PS. Powstał też film, w tym temacie. Może macie ochotę obejrzeć?


2 komentarze:

  1. Dziękuję za podjęcie tematu Modlitwy w tradycji katolickiej. Poza wymienionymi istnieje wiele innych modlitw, które są cenne dla każdego katolika.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe informacje. Nie ukrywam, że zaczęłam ostatnio wiele czytać na temat religii i na stronie https://www.nasza-arka.pl/ możecie zwrócić uwagę na wiele ciekawych informacji dotyczących wiary. Może akurat dowiecie się czegoś ciekawego, interesującego i może jednocześnie zmieni to Wasze spostrzeganie wiary.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Tradycyjna Katoliczka , Blogger