2.10.20

Litania pokory, czyli najlepsza modlitwa o wzrost pokory






Dziś chciałabym się z Wami podzielić przepiękną i bardzo wartościową modlitwą, jaką jest Litania pokory. Oczywiście tytuł posta przedstawia tylko moją subiektywną opinię. Bardzo chętnie zapoznam się z innymi modlitwami, które Waszym zdaniem lepiej służą do tego celu jakim jest wzrost w cnocie pokory. Natomiast jeśli, tak jak ja, szukacie prostych sposobów na pomnożenie pokory z pomocą Bożej łaski to serdecznie polecam Wam Litanię pokory. Ja staram się odmawiać ją chociaż raz w tygodniu, w piątki. Pomocne jest też rozważanie kolejnych wezwań w skupieniu podczas medytacji. Można wtedy odkryć co tak naprawdę dla nas znaczy wzrost w tej cnocie i strach przed jakimi upokorzeniami nas przed tym wzrostem powstrzymuje. 

Litania pokory

O, Jezu, cichy i pokornego serca, 
Z pragnienia, aby być cenionym, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby być kochanym, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby być chwalonym, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby być zaszczycanym, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby być wysławianym, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby wybrano mnie przed innymi, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby zasięgano mojej rady, wybaw mnie Jezu. 
Z pragnienia, aby być uznanym, wybaw mnie Jezu. 

Ze strachu przed poniżeniem, wybaw mnie Jezu. 
Ze strachu przed wzgardą, wybaw mnie Jezu.
Ze strachu przed skarceniem, wybaw mnie Jezu. 
Ze strachu przed oczernianiem, wybaw mnie Jezu. 
Ze strachu przed zapomnieniem, wybaw mnie Jezu. 
Ze strachu przed wyśmianiem, wybaw mnie Jezu. 
Ze strachu przed skrzywdzeniem, wybaw mnie Jezu. 
Ze strachu przed podejrzeniem. wybaw mnie Jezu. 

Daruj mi Jezu łaskę pragnienia... 
aby inni byli bardziej kochani, niż ja, 
aby inni mogli być bardziej cenieni ode mnie, 
aby w oczach świata inni wzrastali, ja bym ubywał, 
aby inni byli wybierani, a ja bym był pozostawiony, 
aby inni byli wysławiani, a ja bym był niezauważony, 
aby inni byli we wszystkim uznani za lepszych ode mnie, 
aby inni mogli stać się świętszymi ode mnie, 
o ile tylko ja będę tak święty jak powinienem. 
Amen.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o pokorze daj mi koniecznie o tym znać w komentarzu.

Może Cię też zainteresować ten wpis:
15 sposobów na praktykowanie pokory wg św. Matki Teresy z Kalkuty


Z Panem Bogiem,
Magdalena

2 komentarze:

  1. Dzięki za tą modlitwę - dzięki niej zrozumiałem czym jest prawdziwa pokora

    OdpowiedzUsuń
  2. Mówiąc o modlitwie, nie sposób pominąć jej znaczenia w życiu wielu osób. Szukając spokoju, wsparcia czy pocieszenia, często odwołujemy się do Boga za pomocą modlitwy. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie https://www.nasza-arka.pl/category/modlitwa/ . Z tego co mi wiadomo, modlitwa jest nie tylko sposobem na porozumienie się z Bogiem, ale także na zbliżenie się do siebie jako społeczności.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Tradycyjna Katoliczka , Blogger